lördag 14 september 2013

Dropp,dropp, dropp!

Vaknade tidigt efter en god natts sömn av att jag nös som bara den. Så har det fortsatt hela dagen. Men kan jag vara stilla? Nej, så jag har gått min runda på 4,8km.
Satt två rader jordgubbar. Tack käre bror min för plantorna.
För att göra plats för "gubbarna" fick rödbetorna upp. Dessa ska avnjutas tillsammans med morötter och kyckling filé.
Efter fika i trädgården blev det en mc tur till Ängelholm, för att titta på den nya Golf modellen. 
Har suttit ute på trappan i solen och skalat en massa äpplen. Det blev till en smulpaj och till torkade äpplen. Pajen blev bra men det andra blev mest äppelmos. Hade nog för mycket på plåten! Nu har jag testat det också. Tror inte jag gör det fler gånger.

2 kommentarer:

  1. Hej Rosa du skulle ju inte ha jordgubbar i trädgårdslandet mer? Eller du ska prova en ny sort och se om du har bättre tur? Gott med äpple paj!kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Där jag satte dom sist ville de inte ordentligt. Så nu sätter jag två nya rader på tidigare stället plus att de ska få hönsgödsel. Så får vi välse om det vill sig! Både jag o Aron älskar jordgubbar.

    SvaraRadera