söndag 8 september 2013

Dagens göromål .

Nu ska min ??Vad den nu heter till att blomma. Den har blommat någon sommar tidigare, med gul/orange blommor. Sara grävde upp den i en gropkant när vi var ute o körde bil på Azorerna för ett antal år sedan. Kanske den tänkte att det är bäst jag blommar för ägaren snackade om att kasta mig till hösten.

Afrikas blå blomma orkar ännu en blomstängel.
Löken har kommit till sin vinterförvaring.
De sista sommarpotisarna har grävts upp. Vissa roligare än de andra.
Till sist blev vi äntligen färdiga att dela den gigantiska orkidén.
 
Med hjälp av spade och yxa fick vi delat upp den i mindre bitar. Någon som vill ha en planta?säg bara till!
Sen blev det en mc-tur till Mörarp, vidare tur till Råå för en god glass vid havet.
Nu har gräsmattan fått dig en klippning och mannen har strax maten klar. Glömde säga att jag har fixat efterrätten, äppelpaj. Den står i ugnen en stund till.
Trevlig söndags kväll!







2 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna vilja ha en planta om det går bra och om du har några kvar.

    SvaraRadera
  2. Jag tar gärna en bit jag med, kära svägerska!

    SvaraRadera