måndag 2 september 2013

Dagens göromål!

Efter veckohandling, utan handlelapp blev det stopp på vägen hem. Tre så här breda o långa ekipage skulle på motorvägen. Det tog bara några minuter. Sen körde jag via Gunnarlunda vägen, när jag var framme vid Fellmerts plåt blev det helt stopp . De skulle lasta av en maskin som var för tung för hjullastaren så de stog o väntade på en större maskin. Killen som höll på kom fram o undrade om det blev för omständligt för mig att ta en annan väg? Vad har jag för alternativ? Vänta här sa han och det kan ta ett tag innan nästa lastare kommer.
Då vänder jag o tog vägen via 
Fleninge. Hoppas fortsättningen av dagen blir utan omvägar! 
Missade bara tre saker som jag skulle handlat man får vara glad färder lilla.
Först var jag med Mint hos veterinären .
Han fick sin årliga spruta och kollade sina tänder. Tänderna fick godkänt, skönt då slapp han att sövas.
Tillbaka med kisse och fick god fm- fika hos Pirkoo. Sen drog jag iväg till Mörarp o fikade med mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar