måndag 11 april 2011

Stickcafé hos Sara

Så här långt har jag kommit på min beiga långkofta.

Det är vänster framstycke som jag börjat på.

Mönsterna är lite kluriga om man inte läser mönstert ordentligt.

Jag stickar i essentials cotton dk.

Garnet är köpt hos Ulla-Britt i Mörarp.

Här är några av stickningarna som vi har igång.

Till en början fick jag inte rätt på mönstert till långkoftan.

För att inte koka över helt och hållet så fick jag lägga det ifrån mig en stund.

Under tiden så stickade jag på min sista grå benvärmare. Men envis som jag är

så tar jag till koftan igen och se då får jag rätt på det hela, med hjälp av mina två stickvänner.

Vi sitter ute till att börja med, Aron har kommit ur fäll, och tjocka kläder och fått kepsen på huvudet. Sara har lagat god lunch till oss. Lax med feta ost och potatisklyftor med grönsaker, jättegott! Sen fick vi en god kaka till kaffe/te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar