söndag 24 april 2011

Söndagens arbete!

Smutsgris nr1 det är Sara det.


Så här blir man av att riva 100 år gammalt tak.


Som innehöll plåt, papptak och stick tak med en


massa skit mellan varje lager.


God fika bjöd Sofie o Frida på.


Apelsin och grapefrukt med en god sås av


smält vit choklad och turkisk yoghurt.


Här byggs takstolarna på så att taket kommer i våg.


Jag och Peo fick ett extra släp som vi fyllde med takskit.


Men i morgonbitti hänger vi på låset till soptippen i Åstorp


för att lossa tre proppfulla släp.


Mitt jobb i morgon blir att plocka upp det sista från marken.


Hoppas att det räcker med två släp då???


Här håller jag på att fylla säckar med gammal isolering.


Tur att jag har vinden i ryggen så att det mesta flygger bort.


Men jag fick lägga jackan sen för det bara kliade i ansiktet ändå.


Sen slängde jag ner säckarna från ställningen som tack så sprack


den ena plastsäcken. Man kan inte ha tur alltid!!


Nu är andra sidan nästan helt färdig


det är bara själva nocken kvar.


Men den blir måndagens arbete efter tippen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar