onsdag 25 juli 2012

Dag 5

 När vi vaknar på morgonen så har det snöat uppe i bergen
och det är "krispigt" kallt ute. Vad ska man ta på sig på dagens vandring?
 Vandring i Mittersil
 Jag har sett så många vackra blomsterarrangemang.
Jag stannade upp vid flera hus o bara njöt
Nu är vi på slutet av vår första vandring. Ingrid lutar sig bara lite bakåt så sitter hon ner i gräset.
Vandringen började med en mycket brant backe upp. Jag som är van vid att gå fick så ont i benen så jag tänkte vad har jag gett mig in på. Man gick ca 300 meter sen fick vi pausa. Men när det sen planade ut så kunde man se på den underbara utsikten sen gick vi i skog och till sist över stock och stenar.
Vi var även och pratade med några getter. Strax innan jag tagit denna bild kommer det en österrikare med stavarna under armarna och springer ner för dessa branta backar som vi fick sick sacka oss ner för.
Denna vandring skulle enligt manualen vara medelsvår men barnvänlig!!!
Jag undrar om de österrikiska barnen är födda i backarna???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar