måndag 6 februari 2012

Nya stickprojekt på gång.

 Bilstickning, det blev en Pippi-tröja.
Garnet räckte nästan till både fram och bakstycket.
Det blir till att fixa mer på torsdagens stickcafé hos
Ulla-Britts Garn och Handarbete i Mörarp.
Garnet jag stickar av heter Tilda.
Detta garn är inhandlat i Kolding och det ska bli en
kortare variant av en poncho, den ska knäppas framtill
med tre träknappar som har formen av katthuvuden och
ev ska det virkas någon form av kant  runt det hela.
Nu är det bara till att sticka på för den ska mäta ca 110 cm.
Garnet är ett 100% ullgarn och skiftar från blått till grönt.
Jag la upp ca 50 maskor på stickor 7 och stickar 3 aviga varv sen
3 räta varv osv osv.........Denna stickning kan jag nog klara av att
ha som  middagsrast stickning. Jag måste ju snacka också när jag rastar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar