lördag 17 september 2011

Tröststickning

Urtråkig kost men som är ett måste när man vaknar
med en dålig mage.
Allt jag hade planerat att göra idag blev det inget med.
Det kanske är någon mening med att jag ska ta det lugnt idag???
Jag har börjat på den första ärmen till min vårkofta.
Har tyckt att ärmarna varit stor och pösiga så därför har
jag inte känt för att sticka dom. Men nu ska de bli färdiga,
jag stickar en storlek mindre och lägger inte ut alla maskorna som står på mönstret.
Varför har jag mönster egentligen? Jag ändrar hela tiden på dom.
Tröstar mig med att börja på Arons blivande raggsockar.
De blir så små och urgulliga. De stickas i Regia i stl 18-20.
Det är ett Superwash garn i 75% ull och 25% polyamid och tvättbara i 40 grader.
Då kan mor och far tvätta dom i maskinen utan att mormor får spel.
Mint hjälper mig att spänna ut min Haruni sjal
som jag stickat i ett ullgarn.
Blir det bra så här? Ja det blir det nog Mint.
Nu ligger sjalen i sovrummet och torkar och Mint ligger
i stolen och vilar sig.

2 kommentarer:

  1. Det verkar ju ha blivit en rätt så bra dag ändå.
    Hoppas du mår bättre.

    SvaraRadera
  2. Ja det blev en bra dag ändå. Jag fick verkligen kopplat av.

    SvaraRadera