fredag 26 augusti 2011

Åskväder ........

Vaknar strax innan 06,30 och undrar vad är det som låter.
Hör ett konstant muller, är det åska???
Några minuter senare är jag uppe och kollar från balkongen.
Tittar ut över fälten och ser en helrund röd sol med en skarp kant av mörka moln framför sig.
Vänder mig om och tittar upp mot grannen, himlen är svartare än svart.
I trekvart åskade det som tusan.
Precis när jag säger till Th att jag stoppar in katterna i sina burar ifall det händer något.
Då fräser det till och jordfelsbrytaren slår ut strömmen och larmet börjar tjuta för fullt.
Vi får inte stopp på skiten i heller utan får ringa vår vän J och han vet på råd.
Kan bara säga att katterna och speciellt Oban gillade inte att sitta instängd i hallen i sina burar.
Men nu är katterna fria igen och lugnet är återställt.
Bara Th som inte får ljud i sin stationära dator!!! Jag drog sladdarna till det mesta men hann inte med Th´s dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar