tisdag 20 maj 2014

Bilder från Warszawa

 Fredag kväll och vi bestämmer oss för att äta fisk och skaldjurs meny.
Jag åt fisken med de stora tänderna, en fisk med vitt kött. Den smakade väldigt gott
sen åt jag lax. Jätteräkor och bläckfisk i olika storlekar fick Th äta och det gjorde han med god aptit.
Det hela sköljde vi ner med inhemsk polsk öl.
 I en gatukorsning stod denna fina palm. Jag tänkte vilket jobb att övervintra den.
Tills jag läste på hotellet att den var gjord i plast!!! Varför har man en plastpalm?????
 Där fanns många stora byggnader och oftast en krigare i brons på torg och andra platser!!
Jag har lite svårt för det men det är ju deras historia.
Jag tyckte det mesta var grått men vädret på lördagen gjorde nog sitt till.
 I gamla stan var det mer färg på husen och där var det riktigt mysigt.
 Nu så går vi på upptäcksfärd på slottet.
Kolla vilka fina golv!
 Snyggt dörrhandtag.
 En annan vy från gamla stan.
Här ska vi testa en restaurang som fått Michelins guldstjärna 
sju gånger. Vi sitter i ett eget rum med röda väggar och med gamla möbler.
Tre servitörer som pysslade om oss. Mycket god mat till överkomligt pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar