lördag 15 mars 2014

Här ska putsas fönster invändigt i orangeriet.

 En som tyckte han kunde hjälpa till när det skulle putsas!
 Nu är jag väl inte i vägen? Till sist så hoppar han ner.
Sen när jag ska putsa sista fönstret som jag svänger runt, jag står på stegen.
Vem kommer hoppandes rakt upp på min rygg? Baktassarna sätter sig på jeans linningen och 
framtassarna  i sidfläsket. Jag gav till ett skrik så Th kom och fick ta loss honom. Katten vågade inte
hoppa vidare för jag hade tagit ett grepp med en hand på hans rygg och han kände att det var nog bäst
att vara stilla.
Blommorna fick sig en omgång med vatten 
och visset blev borttaget. Nu har de fått vatten också.
Märks att de är mer törstiga efter veckans värme, det har varit 
över 20 grader inne i orangeriet fast att det har varit nerrullat.
Men idag blåser det ca 15 sm och solen är bara framme ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar