fredag 3 augusti 2012

Mc-tripp på Själland

 Blick ut mot Storströmsbron
 Vi ska till att åka med Ida från Bogö till Stubbeköping.
En liten båt som tog ca1/2 timme
 Nu har vi kommit till Nyköping Falster som är vårt första stopp för natten
 Denna Sushi restaurang finns i Kalundborg som var vårt andra stoppl
Aron kan inte säga "r" utan kallar mig för Momo.
 Innergården på vårt hotell i Kalundborg.
Ett gammalt hotell med anor från 1200-talet.
Vi valde att bo i gamla delen av hotellet.
 Vi hamnade på en Italiensk restaurang och åt pizza.
Jag orkade inte hela min men på en lyktstolpe en bit där ifrån satt
en fiskmås och ville väldigt gärna ha !!!
 Nu väntar vi på den lilla båten mellan Rörvig o Hundested
Kolla in vårt fina fika bord!
 Nu gör vi ett stop i Gilleleje. Där har jag hittat en garn affär med
en söt vagn med stickade hjul.
Garn som fick följa med mig hem från denna mc-turen.
Det blå melerade ska bli vinter strumpor till Aron.
Det svarta ska bli handledsvärmare
och det stora nystat ska bli en sjal till mig själv .
Får väl se hur det går att sticka efter ett danskt mönster!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar