lördag 17 mars 2012

Utflykt,garn och stickning

 Vi har varit körande till Kinna och Fritlsa och där omkring.
Nu har vi hamnat på en grekisk restaurang i Borås.  laxTh
Grekiskt öl är bara så god.
Jag åt tzatsiki lax och Th åt grillspett.
 Visste inte att han gick omkring i Borås.
 Finaste fika stället hittades i närheten av Simlångsdalen.
En stor sten som passade fint till fikabord. Nästan en grön duk(av mossa)
Ris och en gammal mjölkkanna var bordet dekorerat med.
 Denna fina utsikt hade vi under fika stunden.
 Bilstickning,  denna tröja stickas i Cotton Silk
och är köpt hos Ulla-Britts Garn o Handarbete i Mörarp.
Mönstret är nog 25-30 år gammalt, jag stickade den då i ett garn
som hette Speed. Jag älskade den tröjan och har haft den tills för några år sedan.
Så fort jag kände på detta garnet så såg jag denna tröjan framför mig.
Lite nytt garn fick följa med mig hem från Borås.
Detta ska bli en kofta till en goding, men jag nämner inga namn ännu.

2 kommentarer: