onsdag 11 januari 2012

Stick och snackträff.

 Finaste förre detta kollegor på träff.
P är igång med att virka cirklar som ska bli en sjal.
 P är i full gång med att sticka en strumpa. Ska det mån
tro bli två strumpor? Eller det blir en lillstrumpa?
Själv har jag börjat med min julklappsstickning.
Det gick väl så där, flätorna blev på fel håll och jag glömde att
lägga ut i sidorna. Det hela ska bli en kofta i Cascade garn och
mönstret har jag hittat på Drops. Garnet är köpt på Garnkorgen via nätet.
Så fel det kan bli bara för man ska snacka också.
Senare på kvällen rev jag upp det hela och började om igen.
Det är något nytt för mig att riva upp jag brukar vara känd för
att fixa till det ändå. Men flätor på fel håll!! Så kan man ju inte ha det.
Tack mina kära kollegor för en trevlig eftermiddag.

1 kommentar:

  1. Tack själv Rosa! Jasså flätorna blev på fel håll. Så är det när man snackar! Jag fortsatte med min strumpa där hemma också så hoppas det blir 2 strumpor. kram

    SvaraRadera