söndag 22 maj 2011

Stick träff i Ranarpsstrand

Här är nästan hela gänget samlat i trädgården hoss Marie.
Det stickas och snackas en hel del.
Vissa har ju inte tagit med sig någon stickning, men hon fick
en hel låda med garn så hon fick satt igång med en sjal.
Föst fikade vi på god kaka och en tårta.
Mmm det var inget för någon som skulle banta.
Men vem skulle det en sån här dag??
Mer fika.
Marie hade gjort en tipsrunda som handlade om handarbete.
Så vi fick ut och vandra i de sköna omgivningarna.
Nu är vi nere på stranden, det blåste en del så sanden
piskade om benen. Sen bar det hemåt igen och mer stickning.
Men vi fick sätta oss i uterummet för det började att regan och åska.
Sen blev det kycklingsallad med bröd och tillbehör, men då fick vi sitta inomhus
för det började att regna och åska som bara den.
Tusen tack Marie och även du Ulla-Britt för god mat och en supertrevlig eftermiddag.
Jag fick köra hem med min fina mc i åska och regn, fort gick det inte för bilarna och även jag
höll bara 40 km mellan Vejbystrand och Ängelholm. Jag blev bara lite blöt om fötterna.
Men då slapp jag tvätta dom i kväll.
Väl mött den 7 juli i Borstahusen, jag jobbar ju inte då jag har ju SEMSESTER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar