tisdag 1 februari 2011

Minisemester i Kiel

Lördag morgon och vi har en superfin soluppgång när vi äter frukost på
10:e våningen.
Vi har en härlig dag med solsken och någon plusgrad. Vi shoppar och
vi går en lång promenad längs med småbåtshamnen. På hemvägen
så sätter vi oss o fikar utomhus på ett café. Solen värmer så skönt.
På kvällen går vi till en Mexicansk restaurang. Gott om mat som
smakade helt underbart.

Utsikt från hotellfönstret.
Söndag morgon vid 9 tiden går vi till parkeringshuset
för att köra hem. När vi kommer fram till bilen så
konstaterar jag att hemskt mycket glas det ligger sidan om
bilen. Då lyfter jag blicken lite högre o konstaterar att det är
min bil som det varit inbrott i.
Vad ska vi göra? Vi får köra tillbaka till hotellet för att få
reda på var det finns en polis.




Jag kan berätta för alla som inte varit med om att få
en bilruta krossad att man har glas precis överallt i bilen.
Jag försökte sopa bort men där var lika mycket kvar ändå.
När vi anmält och fått alla pappar vi ska ha så får vi en bit plast o tejp
av polisen. Men tejpen var inget att skryta om så när vi kommer till
en bensinmack så kör vi in och får köpt ordentlig pakettejp.
Den gör att vi kan ställa färden hemåt utan att plasten för rutan fladdrar allt för mycket.
Tur i oturen var att det inte regnade.



När vi tar en paus vid Pipehusen i Danmark
så ser vi bara ett katthuvud o två framtassar som
tittar upp ur en soptunna. Men innan jag fått
upp kameran så har katten satt sig ovanpå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar