tisdag 18 januari 2011

Långa handledsvärmare

Nya handledsvärmare som jag förlängt, så där är fem omgångar mönster.
Vid mönster fyra o fem ökade jag en maska i varje sida.
Jag har även gjort hål för tummen och virkat en kant med picoter längst upp.
Garnet är Svarta Fårets Raggsocksgarn och är köpt hos Ulla-Britts Garn o
Handarbete i Mörarp.
Dessa värmare ska åka till andra sidan jordklotet om ca två veckor. De ska åka med
Sara o Aron när de ska hälsa på Emma i Tokyo. Emma har beställt dom så det blir ingen
överraskning för henne. Men Emma du kan ju kolla in dom så länge.

3 kommentarer:

  1. Så snygga dom blev...vilken storlek på stickorna hade du?

    SvaraRadera
  2. Jaha, då är det dags att lägga in "Långa handledsvärmare" i gadgeten "Handarbete". Jag är spänd på att se hur det går! =)

    SvaraRadera
  3. Ingrid- stickor 4½.
    Sara- jag har testat det gick åt skogen.

    SvaraRadera